Tisztelt Vásárlónk!
Az alábbiakban a petdream.hu webáruház (továbbiakban: Webáruház) Általános Szerződési Feltételeit (a továbbiakban: ÁSZF) olvashatja. Amennyiben Webáruházunk látogatója, vásárlója kíván lenni, kérjük, alaposan tekintse át a jelen ÁSZF-t, és kizárólag abban az esetben kezdeményezze a Webáruházban található termékek megrendelését, amennyiben az ÁSZF minden pontját és az adatkezelés elveit elfogadja, az adatkezeléshez hozzájárul. A Webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével tehát Ön elfogadja a petdream.hu Webáruház általános szerződési feltételeit, adatkezelési elveit. Véleményeltéréssel küldött megrendeléseket nem áll módunkban regisztrálni és teljesíteni, így azok le nem adott megrendelésnek minősülnek. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben a Webáruház honlapján bármikor visszakereshető, magatartási kódexre nem utal.
1. A Webáruház Üzemeltetőjének adatai
Cégszerű megnevezése: Vas Krisztina egyéni vállalkozó
Nyilvántartó hatóság: Alsóörsi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője
Nyilvántartási szám: 27151087
Statisztikai számjel:
Adószáma: 65773570139
Számlaszám: 10300002-10609998-49030019 (MKB Bank)
Székhely: 8226 Alsóörs, Szent István u. 60/1.
Telefon: +36 70 353 4665
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Tárhelyszolgáltató: HL-System Kft.
Tárhelyszolgáltató székhelye: 4028 Debrecen, Simonyi út 11.
Tárhelyszolgáltató email címe: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
2. Kapcsolattartás, Vásárlói ügyfélszolgálat (Vevőszolgálat)
Ügyfélszolgálat címe: Webáruházunk kizárólag online vásárlási lehetőséget biztosít házhoz történő szállítással, üzletet nem tart fent.
Kapcsolattartók: Vas Krisztina
Levelezési cím: 8226 Alsóörs, Szent István u. 60/1.
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Telefon: +36 70 353 4665
Telefonos ügyelet: munkanapokon 8-16 óráig.
3. A Webáruház bemutatása, a szerződés, illetve a szerződés tárgyának lényeges elemei
Webáruházunk elsősorban kutyák, macskák, egyéb kisállatok és gazdáik részére kínál termékeket eladásra, melyek szállítását Magyarország teljes területére vállalja.
A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatók.
- Kutyáknak
- Táplálék kiegészítők
- Felszerelések
- Fekhelyek, bútorok
- Póráz, nyakörv, hám, biléta
- Ápolás
- Ruházat
- Játékok, kiképzési kellékek
- Élősködők elleni készítmények
- Vitaminok, ásványi anyagok
- Állatos ajándéktárgyak
- Macskáknak
- Táplálék kiegészítők
- Felszerelések
- Fekhelyek, bútorok
- Ápolás
- Élősködők elleni készítmények
- Vitaminok, ásványi anyagok
- Egyéb kisállatoknak
- Kellékek, kiegészítők
- Ketrecek, kalitkák
- Táplálékok
- Gazdiknak
- Ajándéktárgyak
- Szükséges és hasznos dolgok kutyatartáshoz
- Szükséges és hasznos dolgok macskatartáshoz
- Szükséges és hasznos dolgok egyéb kisállattartáshoz
A termékkínálatunk jellemzőit a konkrét árucikk információs oldalából ismerheti meg részletesen. Kérdés esetén a „Kapcsolat” gombra kattintva megjelenő elérhetőségek bármelyikén készséggel állunk szíves rendelkezésére.
A Webáruházban történő rendelés leadása történhet vendégként, azaz regisztráció nélkül kizárólag név, számlázási cím, szállítási cím megadásával vagy regisztrációt követően, azaz név, felhasználónév, jelszó megadásával, illetve név, telefonszám, számlázási cím, szállítási cím berögzítésével lehet.
A regisztrációra az „Ügyfél fiók” címszón belül a "fiók létrehozása" menüpontban, a „Nincs fiókja” címszóra kattintás után betöltődő adatlap kitöltésével kerülhet sor.
A regisztráció sikerességéről a Webáruház automatikusan kiküldött e-mailben tájékoztatja a Vásárlót.
A Megrendelő/Vásárló a regisztráció során köteles a saját valós adatait megadni. A Webáruház kizár mindennemű felelősséget arra az esetre, ha a Megrendelő/Vásárló valótlan adatokkal vagy más személy adataival regisztrál, rendel, vásárol.
A Webáruházat a Vevő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, számlázási hibáért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
A Webáruházat nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely, a Webáruháznak fel nem róható okból hozzáférhetővé válik.
Új jelszó igénylését az „Ügyfél fiók” címszón belül az „Elfelejtette a jelszavát?” feliratra kattintással lehet kezdeményezni. A regisztrált e-mail cím megadása után az "Indítás" gombra kattintást követően a rendszer egy új jelszót küld.
A Látogató/Megrendelő/Vásárló regisztrációjával kijelenti, hogy a jelen ÁSZF tartalmát, valamint az Adatvédelmi tájékoztatót megismerte, és az abban foglaltakat kifejezetten elfogadja, az adatkezeléshez hozzájárul.
A szerződés megkötése elektronikus úton történik, a szerződés nyelve magyar. A szerződés (megrendelés) adminisztrálásra (iktatásra) kerül, és az bármikor, később is visszakereshető.
Termékeink saját és egyes partnereink készleteinek gyorsan változó jellegére tekintettel, továbbá egyes termékek gyártásának, forgalmazásának megszüntetése okán gyakran előzetesen nem becsülhető mennyiségben állnak rendelkezésre. A Webáruház fenntartja a jogot arra vonatkozóan, hogy a leadott megrendelés feldolgozását követően a megrendelt termékmennyiségtől kevesebb termék rendelkezésre bocsátását igazolja vissza, illetőleg, amennyiben a megrendelt termék bármely oknál fogva a Webáruház számára nem elérhető, annak kiszolgálását minden indokolás nélkül visszautasítsa. A Webáruház kifejezetten elutasít minden, a megrendelésre, illetve annak mennyiségére alapozott igényt.
A Webáruházban kínált akciós termékeket illetően minimális kiszolgálási mennyiséget nem áll módunkban meghatározni, hiszen a termék leértékelésére sor kerülhet kifejezetten az alacsony mennyiségű raktárkészlet, illetve az adott termék gyártásának, forgalmazásának megszűnése okán is.
Az internetes közzététel esetleges pontatlanságáért (tévesen megjelenő paraméterek, fényképes ábrázolás, árak, stb.) a Webáruház nem vállal felelősséget, erre vonatkozóan mindenféle jogi út igénybevétele kizárva. A Webáruház internetes felületén feltüntetett képek a vonatkozó termék lényeges tulajdonságát hivatottak bemutatni, helyenként illusztrációk, vagy egyéb felszereléseket is tartalmaznak.
Webáruházunk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállítók miatti, vagy rajtuk kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
A Webáruházban történő vásárlás kizárólag elektronikus úton lehetséges, interneten keresztül – a petdream.hu címen –, lakcímre, vagy egyéb címre, például munkahelyre történő kiszállítással. A megrendelt termékek személyes átvétele egyéb más módon nem lehetséges.
4. A vásárlás menete
4.1. A termék kiválasztása
A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni a Webáruház termékei közül. A Webáruházban való böngészéshez regisztráció nem szükséges. A vásárló a böngészés során a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A piros hátterű bevásárlókosarat ábrázoló ún. kosárgomb alaphelyzetben mutatja, hogy hány darab termék van a kosárban és mennyi a kosárban lévő termékek összértéke a szállítási díjjal együtt. A piros mezőben lévő kosárikonra kattintva részletesen, tételesen megtalálja a Vásárló a vásárlás során a kosárba helyezett termékek nevét, darabszámát, valamint a számla végösszegét, az esetleges kedvezményeket és a szállítási költséget. Itt leellenőrizheti rendelése helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthat, javíthat is. A kosár automatikusan kiszámítja a termékek végösszegét.
A kosár tartalma folyamatosan frissül, minden egyes termék hozzáadása után. A kosárban lévő termékek darabszáma a mennyiség szó alatti rubrikában növelhető és csökkenthető. A kosárban lévő termék az ár mellett lévő szürke körben lévő x-re kattintva törölhető.
4.2. A rendelés elküldése
Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és ha úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a „Pénztárhoz” gombra. Ezután lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, vagy új vásárlóként kíván regisztrálni.
Ha korábban már vásárolt a Webáruházban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie.
A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot, valamint fizetési módot (banki átutalás, utánvét). A vásárolt termékek értékétől, a szállítási és a fizetési módtól függően, ilyenkor kerül kiszámításra a szállítás díja. Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Fizetés” gombra. A rendelés leadása a Megrendelő részére fizetési kötelezettséget jelent.
A leadott rendelések az „Ügyfél fiók”-on belül, a „Rendelések” gombra kattintva tekinthetők meg. A megrendelés beérkezéséről Webáruházunk szinte azonnal egy visszaigazoló e-mailt küld a Megrendelő részére. Ezt követően Webáruházunk megkezdi a megrendelés feldolgozását. Amennyiben a banki átutalást választotta fizetési módként, úgy a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára kell a rendelése végösszegét teljesítenie. A rendelés feldolgozásának megkezdésére banki átutalás esetén kizárólag a teljes rendelési összegnek a megadott bankszámlán történő jóváírásakor kerül sor.
Adatbeviteli hibák javítása: A Megrendelő számára a megrendelés véglegesítése előtt bármikor van lehetősége arra, hogy az előző menüpontokba visszatérve javítsa az esetlegesen tévesen bevitt adatokat.
4.3. Árak
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a Webáruházban a termékek mellett találnak. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, és ÁFA körön kívüli kereskedelem részeként nem tartalmaznak ÁFÁ-t. Az árak nem tartalmazzák továbbá a házhoz szállítás költségét sem. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt megjelenik, valamint az ÁSZF 4.6. pontjában is megtalálható.
A feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek, illetve olyan nyilatkozatnak, mely szerint az adott termék korlátlan mennyiségben állna rendelkezésre.
A Webáruház az árváltoztatás jogát fenntartja. Az árváltoztatás a már megrendelt termékekre nem vonatkozik.
Amennyiben a Webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, a Webáruház fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a Megrendelőt az új adatokról. A Megrendelő ezt követően megerősítheti a megrendelését, vagy ilyen esetben lehetőség van arra is, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
4.4. A rendelések feldolgozása
A rendelések feldolgozása 1 munkanapon belül, munkanapokon 8-16 óráig megtörténik.
Minden megrendelésről e-mailes visszajelzést küldünk: a Megrendelő a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről. Amennyiben a megrendelő átutalás útján fizet, úgy az átutalás megtörténtéről külön e-mail útján értesítjük.
Amennyiben a megrendelést követően telefonos egyeztetés szükséges, Megrendelő hívhatja az ügyfélszolgálatot vagy a visszaigazoló e-mailben található telefonszámok bármelyikét. Amikor a Megrendelő csomagja elkészült és kézbesítés céljából a futárszolgálat részére átadásra került, erről a tényről is külön e-mail útján értesítjük a Megrendelőt.
Általános teljesítési határidő: a feldolgozástól függően 2 - 6 munkanapon. Az egyedi igény és/vagy méret alapján készülő termékek esetén, ez hosszabb időt vesz igénybe, hiszen minden darab egyedi méretben, egyedi igények alapján készül. Ilyen termék rendelése esetén, ha sürgősen szüksége van a termékre, kérjük, hogy ezen igényét a rendelés leadásakor jelezze felénk.
Ettől eltérő esetekben a várható szállítási idő a termék adatlapján külön feltüntetésre kerül, illetve a vásárlót ezen tényről külön e-mailben értesítjük.
4.5. Fizetési feltételek
A Webáruházban banki átutalással és utánvéttel történő fizetésre van lehetőség. Utóbbi esetén a teljes vételárat – szállítási költséggel együtt – a küldemény átvételekor a kézbesítő futárnak kell kifizetni készpénzben. Csomagautomatába történő utánvétes szállítás esetén van lehetőség az automatánál bankkártyával fizetni.
A kiszállítás költségét 50 000 Ft feletti megrendelés esetén Webáruházunk átvállalja. Az ez alatti megrendelések esetén a kiszállítás költsége a megrendelt termék(ek) összértékétől, fizetési módtól függően változik. Banki átutalással történő előrefizetés esetén a szállítási költségből 200 Ft-ot elengedünk, mely a rendelési folyamat során az átutalás választása esetén automatikusan levonásra kerül.
Ezekről részletesen a 4.6. pont rendelkezik.
4.6. Szállítási díjak és információk
A csomagok házhoz szállítását Magyarország egész területén vállaljuk.
A kiszállítást a GLS Hungary Kft. végzi.
A csomagok kézbesítése munkanapokon történik a területileg szokásos időszakban.
Amennyiben ebben az időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni, illetve a futárnak időben jelezni a változásokat.
A házhoz szállítás minden esetben a megrendelés során megadott házszámig történő, sérülésmentes kiszállítást foglalja magában. A küldeménynek esetleges emeletre történő feljuttatását ez a szolgáltatás nem tartalmazza.
A GLS futár kétszer kísérli meg a csomag kézbesítését, amennyiben egyik alkalommal sem jár sikerrel, a küldemény visszakerül a futárszolgálat központi raktárába, ahonnan a címzett (Vásárló) kérheti az ismételt kiszállítást vagy a feladó (Webáruház) a számára történő visszaküldést. Sikertelen kézbesítés esetén a futár nem hagy értesítést, a futárszolgálat ügyfélszolgálatos kollégái veszik fel a kapcsolatot a címzettel (Vásárlóval), hogy egyeztessenek az ismételt kiszállításról.
A GLS Ügyfélszolgálat telefonszáma:+36 1 802 0265
Csomagok nyomkövetése csomagszám alapján: https://gls-group.eu/HU/hu/csomagkovetes
Házhoz szállítás díjszabása
A kiszállítást a GLS Hungary Kft. végzi, hétköznapokon, 8 és 17 óra között.
A 30 kg-ot meghaladó rendeléseket több csomagban tudjuk csak kiszállítani. A szállítási díj csomagonként kerül kiszámlázásra (ha az összrendelés értéke eléri a 50 001 Ft-ot, a szállítás ingyenes).
50 000 Ft felett: ingyenes a szállítás.
Házhoz szállítással történő rendelés esetén, kérjük, átvételkor ellenőrizze tételesen a termék(ek) sértetlenségét, a csomagban foglalt egyéb kiegészítőket, a számlán szereplő adatok helyességét. Amennyiben eltérést észlel, lehetősége van a csomagot visszaküldeni a Webáruházba. Kérjük, észrevételeiről tájékoztassa ügyfélszolgálatunkat, hogy a felmerült hibát mielőbb korrigálhassuk.
A kevésbé szokásos és/vagy speciális méretű és/vagy egyedi megrendelésre készített termék rendelése esetén a megrendelt termék(ek) teljes vételárát előre utalással kell teljesíteni. A megrendelést csak akkor áll módunkban teljesíteni, ha a teljes vételár a Webáruház bankszámlájára megérkezett.
Nem élhet az utánvéttel történő fizetés választásának lehetőségével az a Vásárló, aki egy szerződésszerűen teljesített megrendelést nem vett át, a jelen ÁSZF-ben rögzített módon nem élt elállási jogával és így a futárszolgálat a Webáruház költségén kénytelen volt visszahozni a csomagot. Ezen esetben időbeli korlátozás nélkül fenntartja a Webáruház a jogot arra, hogy az ilyen megrendelőket a jövőben a megrendelés és szállítás költségének előzetes megfizetését követően szolgálja ki.
A csomag házhoz érkezéséhez még a kiszállítás ideje hozzáadódik, mely általában 1-2 munkanap, a távolságtól és a szolgáltatási sebességtől függően.
4.7. Csomagolás
Áraink tartalmazzák a csomagolás költségét. A termékeknek a Megrendelő egyedi kérésének megfelelő csomagolására is van lehetőség. Erre minden esetben előzetesen, e-mailben történő egyeztetés alapján kerülhet sor. Az egyedi csomagolás költsége a Megrendelőt terheli.
4.8. A vásárlástól való elállás joga, módja, következményei
- A Megrendelő jogosult a megrendelést követően, de még a kiszállítást megelőzően a vásárlástól indokolás nélkül elállni. Ezt az igényét jelezheti írásban (postai úton), e-mail üzenetben vagy telefonon. A Vásárló az elállási jogát az itt található nyilatkozat-minta felhasználásával vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.
- Amennyiben a Vásárló a vásárlástól a termék átvételét követően kíván elállni, azt a következő módon teheti meg:
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet) értelmében a vásárló indokolás nélkül elállhat a vásárlástól a kézhezvételtől számított 14 napon belül. A kézhezvétel időpontja a futártól történő átvétel időpontja. Ez a futártól kapott nyugtával igazolható.
Elállási jog gyakorlása esetén a Vásárló köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül a Terméket a Webáruház részére visszaküldeni. A visszaküldés költsége a Vásárlót terheli.
4.9. A Vásárló nem gyakorolhatja az elállás jogát
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy
- olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak,
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében, vagy
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza,
ezek ugyanis a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdése alapján kivételnek minősülnek. Bővebb információ erről itt.
Elállás esetén a termék bontatlan vagy bontott állapotban (kivétel egészségvédelmi, higiéniai okokból zárt csomagolású termékek) érkezhet vissza a Webáruházhoz. Utánvéttel visszaküldött terméket a Webáruháznak nem áll módjában átvenni, a termék postai küldeményként nem küldhető vissza.
Amennyiben a visszaküldött csomag megfelel a fenti feltételeknek, a Webáruház kötelezettséget vállal arra, hogy a vételárat legkésőbb a csomag átvételét követő 14 napon belül hiánytalanul visszautalja a Vásárló részére. A Webáruház fenntartja magának a teljes vételár visszatartásának a jogát mindaddig, amíg a Vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta vagy kétséget kizáró módon nem igazolta, hogy azt visszaküldte.
A Termékben bekövetkezett, a Termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatti értékcsökkenésért a Vásárló felelősséggel tartozik.
Amennyiben a Vásárló egy szerződésszerűen teljesített és kiszállított megrendelést nem vesz át és a futárszolgálat a Webáruház költségén visszahozza a csomagot, akkor a Webáruház fenntartja a jogot, hogy a Megrendelőt a jövőben csak banki átutalással történő előzetes fizetés esetén szolgálja ki.
5. Jogi, etikai feltételek
Nyilvántartási szám (engedély csomagküldő kereskedelmi tevékenység végzéséhez): 27151087
A nyilvántartásba vevő hatóság megnevezése: Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzatának Jegyzője.
6. Garancia, szavatosság
A Webáruház, vagy a beszállítói, a gyártók és az importőrök az eladott termékekre terméktípusoktól függően eltérő, a hatályos jogszabályoknak megfelelő szavatossági időt vállalnak. Az ettől eltérő szavatossági idő, vagy jótállás, és ennek időtartama az adott termék mellett van feltüntetve. Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) és a vonatkozó kormányrendeletben foglaltak az irányadók.
6.1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Webáruház hibás teljesítése esetén a Webáruházzal szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy amennyiben a javítás nem lehetséges, akkor kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Webáruház számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Webáruház költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kellékszavatosság csak szakszerűen beállított és rendeltetésszerűen használt termékekre vonatkozik. A hibás, nem rendeltetésszerű használatból eredő károkat Webáruházunk nem köteles megtéríteni.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Webáruház adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni, azonban a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a Webáruházzal szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket a Webáruház nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
6.2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
6.3. Jótállás
Webáruházunk az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállásra nem köteles.
Tájékoztatni kívánjuk, hogy a Lupine nyakörvek esetében a Lupine nyakörvek kizárólagos magyarországi forgalmazója örök garanciát vállal, mely jótállás igénybevételének feltétele a számla mellett a nyakörvekhez kapott „örök garancia” feliratú papírbiléta bemutatása. Ezen termékek esetében a jótállási igény a Webáruházon keresztül gyakorolható.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
7. Panaszkezelés
A panaszok bejelentése történhet írásban (postai úton), e-mail útján (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.), illetve telefonon is.
A Webáruház a telefonon előterjesztett panaszt azonnal megvizsgálja, és amennyiben lehetséges, rögtön orvosolja. Ha a vásárló a panaszkezelés eredményét nem fogadja el, illetve ha a panasz azonnali kivizsgálására nincs lehetőség, a Webáruház a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel. A panaszt a Webáruház kivizsgálja, majd ezt követően a panaszt előterjesztő vásárlót a vizsgálat eredményéről haladéktalanul, de legkésőbb a panasz előterjesztésétől számított harminc napon belül írásban tájékoztatja.
A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,
- a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot,
- a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A Webáruház a panasz elutasítása esetén álláspontját indokolni köteles, egyúttal köteles tájékoztatni a vásárlót írásban arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a vásárló lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Webáruház a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
A panaszos Vásárló a panasza elutasítása esetén jogosult a Veszprém Megyei Békéltető Testülethez fordulni ( 8200 Veszprém, Radnóti tér 1., Tel: +36-88-814-121, +36-88-814-
A Webáruház Üzemeltetője kötelezően nem veti alá magát valamely Békéltető Testület ajánlásának.
A Vásárló kijelenti és elfogadja, hogy ha a fogyasztói jogvita során az eljáró hatóság vagy testület a panaszát részben vagy egészben alaptalannak találja, vagy az eljárást bármely okból megszünteti, a Vásárló köteles a jogvita és az eljárás során a Webáruház Üzemeltetője oldalán az eljárással felmerült valamennyi költséget megtéríteni.
Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a Vásárló az ún. online platformon keresztül panasszal élhet.
A panasz benyújtása előtt az alábbi linkre kattintva regisztrálnia szükséges https://webgate.ec.europa.eu/cas/eim/external/register.cgi, majd az alábbi linken a panasz benyújtható:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat
Az online fogyasztói vitarendezés magyarországi kapcsolattartója a Budapesti Békéltető Testület. (cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310., levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10., Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát., Telefon: 06 (1) 488 21 31).
A Webáruház a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig megőrzi, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre köteles bemutatni.
8. Adatvédelem, adatbiztonság
A Webáruház használata során történő adatszolgáltatás teljes mértékben önkéntes.
A Webáruház a Megrendelő/Vásárló személyes adatait kizárólag a szerződés teljesítése, és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. Internetes regisztrációja során tett nyilatkozata esetén, illetve a hírlevél megrendelése esetén a Webáruház a későbbiekben tájékoztatja megrendelőit/vásárlóit akcióiról és újdonságairól. Felhívjuk figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért felelősséget nem vállalunk!
A Vásárlók személyes adatainak felhasználása a mindenkor hatályos adatvédelmi törvény rendelkezéseinek megfelelően történik. Minden látogatónak joga van elérni, helyesbíteni vagy törölni bármely, akár az összes általa megadott adatot, kivételt képeznek azok a számla adatok (a számlák tőpéldányai), melyeknek megőrzésére a számvitelről szóló törvény kötelez. Adatvédelmi, adatkezelési kérdéseket illetően Kapcsolattartónk e-mailen keresztül áll rendelkezésre. Webáruházunkhoz kapcsolódó adatvédelmi tájékoztatót itt találja.
9. Cookies („Sütik”)
A Webáruház látogatása során a felhasználó számítógépén úgynevezett „cookie” (vagy másképpen „süti”) kerül elhelyezésre, ami a felhasználó azonosítását könnyíti meg a látogatás folyamán, illetve a sütik segítségével személyhez nem köthető információkat gyűjtünk a Webáruház forgalmáról. A Webáruház használatával a látogató kifejezetten elfogadja, hogy ez a cookie/süti elhelyezésre kerüljön a számítógépén.
10. Hírlevél
A Webáruház oldalát látogatóknak lehetőségük van arra, hogy vagy a regisztráció alkalmával, vagy bármikor a Webáruház használata során a Webáruház hírlevelére önkéntesen és teljesen díjmentesen feliratkozzanak. A fenti feliratkozással a Webáruház látogatója kifejezett hozzájárulását adja ahhoz, hogy a Webáruház számára, az általa megadott e-mail címre tájékoztató jellegű és/vagy reklámcélú hírleveleket kézbesítsen.
A hírlevélről a feliratkozott látogató bármikor, díjmentesen le tud iratkozni, ehhez mindössze a hírlevél legvégén megjelenő „Leiratkozás” linkre kell kattintania vagy a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre küldött erre irányuló kérelme alapján mi fogjuk törölni a hírlevélre történt regisztrációját.
11. Egyebek
Webáruházunk magatartási kódexnek ugyan nem vettette alá magát, azonban teljes mértékben elkötelezett a magas színvonalú kiszolgálás és a kölcsönösen korrekt együttműködés mellett.
A regisztrációt követően a választott felhasználónév, vagy jelszó illetéktelen személy általi alkalmazására visszavezethető bármely jogi út igénybevételét, és ennek keretében kárigény érvényesítését kizárjuk.
A petdream.hu webáruház Linux/PHP alapokon működő információs rendszer, biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot. A Weboldalon való vásárlás feltételezi a Látogató/Megrendelő/Vásárló részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását
Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdéseket illetően elsősorban a Ptk., a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. számú (IV.29.) NGM rendelet rendelkezései irányadók.
A Webáruház bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A módosításokról a Látogatókat/Megrendelőket/Vásárlókat a Webáruház honlapján keresztül tájékoztatja. A módosítást követően a Webáruház használatának feltétele, a módosított ÁSZF Webáruház Látogatói/Megrendelői/Vásárlói által történő kifejezett elfogadása.
Jelen ÁSZF 2020. augusztus 29-től hatályos és visszavonásig hatályban is marad.
Alsóörs, 2020. augusztus 29.
Vas Krisztina
Készítette:
dr. László Ágnes ügyvéd
4024 Debrecen, Kossuth utca 21.
www.civisjog.hu
Minden jog fenntartva!